امروزه دیگر نیازی نیست که برای تهیه بلیط سفر اتوبوسی خود، ساعت‌ها در ترافیک بمانید و رانندگی کنید تا خودتان را به یکی از پایانه‌های شهر برسانید و بلیط اتوبوس خود را به مقصد مورد نظرتان تهیه کنید. اکنون به کمک پلتفرم‌های خرید آنلاین بلیط اتوبوس که سفر ۷۲۴ نیز یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها است، این کار به سادگی میسر است. برای این منظور شما می‌توانید از طریق گوشی تلفن همراه، کامپیوترهای خانگی، تبلت یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری که به اینترنت متصل است فرآیند خرید از سایت سفر۷۲۴ را تکمیل کرده و نسبت به خرید بلیط اتوبوس خود اقدام کنید.

در ادامه به بررسی روش های خرید از سایت سفر۷۲۴ و تهیه بلیط اتوبوس می‌پردازیم.

۱) خرید آنلاین بلیط اتوبوس از طریق موبایل

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که استفاده از موبایل را به سایر وسایل الکترونیکی ترجیح می‌دهید، احتمالا بیش‌تر از تلفن همراه خود برای خرید بلیط استفاده می‌کنید. در این روش برای خرید بلیط اتوبوس کافی است در مرورگر گوشی خود به سایت سفر۷۲۴ مراجعه کنید و مراحل خرید بلیط خود را پیش بگیرید.

۲) خرید آنلاین بلیط اتوبوس با استفاده از کامپیوتر

دسته دوم از همراهان سفر۷۲۴ افرادی هستند بیش‌تر از طریق کامپیوترهای شخصی یا خانگی به سایت ما مراجعه می‌کنند. روش خرید بلیط اتوبوس برای این گروه نیز بسیار ساده است. برای این منظور کافی است از طریق یکی از مرورگرهای محبوب خود به سایت سفر۷۲۴ مراجعه کنید و مراحل مربوط به خرید بلیط را طی کنید.

روش های خرید بلیط از سایت سفر724

راهنمای خرید بلیط از سایت سفر ۷۲۴

در ادامه برای روشن شدن موضوع مراحل خرید از سایت سفر ۷۲۴ را با شما به مرور می‌کنیم. این راهنمای خرید می‌تواند به شما کمک کند تا زمان تهیه بلیط برای سفر اتوبوسی خود را به حداقل برسانید. 

۱) در ابتدا لازم است مرورگر دلخواه خود را باز کرده و با وارد کردن آدرس سایت safar724.com یا جستجوی سفر۷۲۴ در گوگل وارد صفحه اصلی سایت شوید.  

۲) مبدا دلخواه خود را در کادر موجود وارد کنید.

۳) شهر مقصد دلخواه خود را در کادر دوم وارد کنید.

۴) اکنون لازم است تاریخ سفر اتوبوسی خود را در تقویم انتخاب کنید و دکمه جستجو را بزنید.

۵) در صفحه باز شده لیست سرویس‌های ارائه شده به مسیر دلخواه شما نمایش داده می‌شود. جزئیاتی از قبیل نوع و تعداد سرویس‌های موجود از مبدا مورد نظر به مقصد دلخواه، نوع اتوبوس هر سرویس، ساعت حرکت، تعداد صندلی‌های خالی و امکانات سرویس در این بخش قابل مشاهده است. 

۶) پس از انتخاب سرویس مد نظر، با کلیک بر روی دکمه مشاهده و خرید می‌توانید موقعیت‌های صندلی‌های خالی هر سرویس را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که در این صفحه :

  • بلیط صندلی قابل خرید با مربع رنگ سفید مشخص شده است.
  • صندلی‌های غیرقابل خرید با مربع رنگ خاکستری مشخص شده است.
  • بلیط خریداری شده توسط آقایان با مربع آبی مشخص شده است.
  • بلیط خریداری شده توسط بانوان با مربع صورتی مشخص شده است.

حال با توجه به نحوه رزرو شدن صندلی‌ها توسط مسافران، شما می‌توانید به آسانی، صندلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هنگامی که مربع مشخص کننده صندلی به رنگ سبز تغییر کند به این معنی است که صندلی مورد نظر توسط شما رزرو شده است. در آخر برای تکمیل فرآیند خرید لازم است بر روی کلید "مرحله بعدی ثبت مشخصات شما" کلیک کنید.

۷) در این مرحله لازم است که اطلاعاتی از قبیل شماره موبایل برای دریافت شماره بلیط، کد ملی، نام و نام خانوادگی و جنسیت مسافر یا مسافران و تاریخ تولد را وارد کنید.

نکته قابل توجهی که در این مرحله وجود دارد این است که در صورت انتخاب بیش از یک صندلی، وارد کردن شماره موبایل یکی از مسافران کافی است. اما وارد کردن سایر اطلاعات از قبیل کد ملی و مشخصات هر یک از مسافران به صورت مجزا ضروری خواهد بود.

توجه داشته باشید که هر گونه اطلاع‌رسانی در خصوص کنسلی سرویس یا تغییر ساعت حرکت آن از طرف شرکت‌های مسافربری از طریق شماره ثبت شده در بخش ورود مشخصات به اطلاع مسافران عزیز می‌رسد. بنابراین بهتر است در وارد کردن شماره تلفن همراه خود دقت کنید.

۸) پس از وارد کردن مشخصات و کلیک بر روی دکمه "خریدتان را نهایی کنید" جزئیات بلیط خریداری شده از قبیل پایانه مبدا، پایانه مقصد، تاریخ و ساعت حرکت سرویس، نوع اتوبوس، امکانات، شماره و تعداد صندلی شرایط استرداد بلیط و ... نمایش داده می‌شود. پس از چک کردن جزئیات در صورتی که دکمه "تایید قوانین و پرداخت" را بزنید، وارد درگاه بانکی و مراحل پرداخت خواهید شد.

۹) پس از طی کردن مراحل پرداخت نیز در صورتی که همه مراحل به درستی پیش رفته باشد، شماره بلیط ۱۲ رقمی برای شما ارسال می‌شود. امکان مشاهده و استعلام بلیط نیز از طریق همین شماره بلیط صورت می‌گیرد. 

با توجه به این‌که در صورت استرداد بلیط، هزینه بلیط به شماره کارتی که خرید از طریق آن صورت گرفته است، عودت داده می‌شود. بهتر است از خرید بلیط با کارت هدیه، بن کارت و یا کارت‌هایی که مدت زمان اندکی از تاریخ انقضای آن‌ها باقی مانده است، اجتناب نمایید. 

شما عزیزان در صورت تمایل می‌توانید ایمیل خود را وارد کنید. تا جزئیات تراکنش پرداخت برای شما ایمیل شود. توجه داشته باشید که این ایمیل توسط درگاه بانک پذیرنده برای شما ارسال می‌شود، بنابراین شامل مشخصات بلیط شما نخواهد بود.

۱۰) توجه داشته باشید که برای استعلام یا کنسلی بلیط اتوبوس خریداری شده، دسترسی به شماره بلیط ۱۲ رقمی یا شماره موبایل وارد شده هنگام خرید بلیط ضروری است. 

با دنبال کردن دستورالعمل فوق به سادگی می‌توانید بلیط اتوبوس سفر خود را از مبدا به مقصد دلخواهتان تهیه کنید. در صورتی که در هر یک از مراحل خرید از سایت سفر۷۲۴ به مشکل برخورد کردید، می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.